Hopp til verktøylinje
[getbreadcrumb]

Ny webløsning for nfkr.no

Etter rundt ti år med samme webløsning ønsker vi med dette velkommen til våre nye, moderniserte websider. Hvis du er godt kjent med nfkr.no har du nok allerede sett at her er mye forandret. Er du ny, håper vi at du allerede nå har en god brukeropplevelse her hos oss. Allikevel vil det ta noe tid før all informasjon fra den gamle webløsningen er på plass i den nye. Men vi vil gjerne be både deg som er kjent med oss og du som er ny til å hjelpe oss å komme i mål med implementasjonen.

En lang prosess
Å få på plass det nye designet og ny teknisk løsning har vært en lang prosess som har krevet stor innsats fra de involverte. NFKR har store informasjonsverdier som i praksis tilhører alle medlemmene. Noe av informasjonen har vært åpent tilgjengelig, men mye er kun tilgjengelig gjennom medlemsinnlogging.

Nytt
De viktigste endringene du vil merke i den nye løsningen er designet samt organiseringen av innholdet. Forsiden gir deg rask tilgang til informasjon om medlemskap og innmelding hvis du ikke allerede er medlem, informasjon om kommende aktiviteter, generelle nyheter, medlemsmøter og konferanser. Hver NFKR-region har sitt eget område der nyheter og informasjon spesifikk for den enkelte region fremkommer.

Medlemmer vil kunne logge seg inn og hente ut faglig stoff fra konferanser og medlemsmøter som tidligere, men dette er ett av områdene som vi vil bruke litt tid på å få på plass slik at det blir lett for dere brukere å finne frem i informasjonsmengdene. I tillegg finner du informasjon om NFKR og lenke til NFKR Academy som også en stund fremover vil ha egen nettside (nfkr-academy.no).

Litt frem i tid vil det bli mulig å betale med kort direkte i løsningen og vi vil også lansere våre interaktive nettbaserte kurs her. Du som medlem vil også kunne administrere medlemskapet ditt direkte i løsningen.

Utfordringer
Den webløsningen vi nå har lansert er basert på WordPress. Den gamle løsningen var basert på Netpowers Dashboard-løsning. En av de største utfordringene våre er at mye av innholdet overført fra den gamle løsningen ikke er tilrettelagt i henhold til den logiske of visuelle oppbygningen av den nye løsningen. Det er derfor nødvendig med manuell gjennomgang av alt materiale som skal publiseres i løsningen.

I og med at de nye websidene skal ha god holdbarhet, er det også bygget inn en del funksjonalitet som legger til rette for en forbedret brukeropplevelse og mulighet til å bygge ut tjenestespekteret vårt. Vi har testet løsningen i flere omganger, men fortsatt finner vi noen feil. Tilbakemeldinger som følge av aktiv bruk av den nye løsningen er den beste måten å strømlinjeforme løsningen på.

På den gamle versjonen hadde vi informasjon og faglig stoff helt tilbake til 2011 tilgjengelig for medlemmene. Vi har mer enn 700 artikler, presentasjoner og nyheter liggende i arkivet vårt. Mengden stoff som skal tilrettelegges gjør overgangen fra gammel til ny løsning tidkrevende.

Hva nå?
Vår organisasjon består av medlemmer som praktiserer kontinuerlig forbedring på egen arbeidsplass. Nå ber vi om at du tar med deg denne innstillingen til webløsningen vår. Vi ber derfor om at du som bruker melder fra om du opplever feil eller svakheter slik at vi kan fortsette å korrigere og forbedre. Send oss gjerne en e-post med skjermdump og lenker til feil og svakheter hvis du opplever noen.

Nå når sidene er lansert vil overgangen også kreve litt ekstra tålmodighet fra deg som bruker fordi det vil ta tid før all gammel informasjon er tilgjengelig og alle funksjonaliteter er på plass. Vi håper du tar kontakt med oss om det er noe spesifikt du mangler eller ønsker i overgangsperioden.

Kvalitet og Risiko Norge